diumenge, 30 de setembre del 2007

Festes Majors '07 7a part i Agatha Christie

Ahir, dia 29 va començar la festa major de la Barceloneta (cliqueu aquí i aquí).
Aprofitant l'avinentesa l'ajuntament ha decidit dur a terme l'anomenada festa del cel, que haurà costat un fotimer de diners i fa una contaminació acústica horrible, després dirant que els ciutadans hem de reduïr el soroll. Cal destacar la forta presència militar en aquesta mena de desfilada aèria que ens ha molestat durant dos dies (ahir i avui), sobretots als barcelonins que vivint vora mar.

Tot repasant, en període de vacances, la col·leció de dvd d'Hercule Poirot, he fet una volta per la xarxa, i pel que he pogut trobar, veig que la sèrie que produeix la britànica Granada TV, encara realitza capítols entorn aquest personatge de ficció, creat per Agatha Christie, i interpretat (força bé al meu parer) per David Suchet. Tota una bona notícia pels fans (entre els que m'hi incloc) d'aquesta escriptora.

Verdaguer de tot a l'any

25 de març

[1914. Mort de Frederic Mistral]
Feliç escaiença és estada per mi la de trobar a París, l'única vegada que hi só estat, a l'incomparable Mistral, que feia divuit anys que no s'hi havia acostat. Catorze en fa que jo l'havia vist a Barcelona, en la flor de sos dies, alt, ros i ben plantat com cap home hi haja, i guspirejant en ses paraules, en sos ulls i en son front espaiós, la flama del geni que jo admirava en sos llibres. Jo acabava de llegir Mirèio, i venia, per lo tant, ben preparat; mes mai la vista de cap home m'ha fet tanta impressió.
"París, 5 de juny", Excursions i viatges

Premsa