dissabte, 8 de març del 2008

Cinema d'avui i d'ahir II

Sweeney Todd:

En aquest món fantasmagòric on es mou el Sr. Burton, ja li ha sortit prou bé l'adaptació d'en Sweeney (per què al principi, en Depp em recorda en Walken a "Sleepy Hollow"?). A destacar l'interpretació d'Alan Rickman fent del malèvol i cobejós jutge Turpin.

Però jo em quedo amb aquesta Miss Lowet:



En el centenari del neixement d'Anna Magnani:



- Gegants del Rei En Jaume:

- Castelldefels

Nostre pare lo Rey en ·Pere· fo lo pus franch Rey que anch fos en Espanya, e el pus cortes, e el pus auinent, si que tant donaua que fes, rendes e ses terres ne ualien menys. E era bon caualer darmes, si bo nauia el mon. De les altres bones custumes que el hauia no uolem parlar per alongament del escrit.


Jaume I Llibre dels feyts












Verdaguer de tot a l'any

25 de març

[1914. Mort de Frederic Mistral]
Feliç escaiença és estada per mi la de trobar a París, l'única vegada que hi só estat, a l'incomparable Mistral, que feia divuit anys que no s'hi havia acostat. Catorze en fa que jo l'havia vist a Barcelona, en la flor de sos dies, alt, ros i ben plantat com cap home hi haja, i guspirejant en ses paraules, en sos ulls i en son front espaiós, la flama del geni que jo admirava en sos llibres. Jo acabava de llegir Mirèio, i venia, per lo tant, ben preparat; mes mai la vista de cap home m'ha fet tanta impressió.
"París, 5 de juny", Excursions i viatges

Premsa