dissabte, 10 de novembre del 2007

Any Rodoreda

Enguany es commemora l'Any Rodoreda, amb l'estrena al TNC de l'adaptació de "La Plaça del Diamant" realitzada per en Benet i Jornet. Particularment, a mi m'agrada més "Mirall Trencat", una novel·la de saga, rica i profunda on, al meu parer, surten moments de la vida de l'autora amagats en diversos personatges. Magnífica exposició de la UOC sobre l'autora i la seva obra.


Canviant de tema, aquesta setmana he anat al cinema a veure "Cassandra's Dream", un nom de vaixell per una pel·lícula on destaca el paper torturat d'en Colin Farrell i d'un xic barrut d'Ewan McGregor: dos germans compren un vaixell, sobreviuen com poden i volent aprofitar una ocasió que els ofereix el seu oncles es tiren de cap a la piscina.

Així doncs, bon cinema i bona literatura.


1 comentari:

Anònim ha dit...

Dues novel.les per veure com la Rodoreda ha creat escola. Una es "Màxima" de Mariona Masferrer i l'altre "Temps d'absències" de Marta Planes. Dues petites joies al més pur estil rodoredià.

Verdaguer de tot a l'any

25 de març

[1914. Mort de Frederic Mistral]
Feliç escaiença és estada per mi la de trobar a París, l'única vegada que hi só estat, a l'incomparable Mistral, que feia divuit anys que no s'hi havia acostat. Catorze en fa que jo l'havia vist a Barcelona, en la flor de sos dies, alt, ros i ben plantat com cap home hi haja, i guspirejant en ses paraules, en sos ulls i en son front espaiós, la flama del geni que jo admirava en sos llibres. Jo acabava de llegir Mirèio, i venia, per lo tant, ben preparat; mes mai la vista de cap home m'ha fet tanta impressió.
"París, 5 de juny", Excursions i viatges

Premsa